Een tuin voor de hele buurt

De buurttuin aan de Rameaustraat is een initiatief van stichting Eetbaar Heemskerk. De tuin ligt tussen Obs De Kariboe en het clubgebouw van de Aeroclub. Alle bewoners uit de Muziekbuurt zijn welkom om mee te doen.

De Buurttuin van Heemskerk bestaat uit een moestuin, een kruidentuin, een fruitpluktuin en een insectentuin. In de tuin vind je 35 perenbomen, een appel- en een kersenboom, enkele bessenstruiken en een insectenhotel.

Zo is er alle ruimte voor het kweken van onze eigen groente, fruit en kruiden, maar is er ook veel ruimte voor mooie planten en insecten. We drinken gezellig samen koffie, of maken en eten met elkaar een maaltijd. Ook komen er leuke activiteiten voor de kinderen.

Stichting Eetbaar Heemskerk heeft het stuk grond in bruikleen bij de gemeente. StArt26, Eetbaar Heemskerk, Welschap Welzijn en de gemeente werken samen aan tuin voor de hele buurt.

Doe mee!

De tuin is van en voor iedereen. Samen werken we aan een bijzondere plek om te onmoeten en te ontspannen. Wil je meedoen? Er is altijd wel wat te doen. Van opruimen tot onkruid verwijderen, van zaaien tot oogsten, van klusjes tot een oogje in het zeil houden, van koffie zetten tot een gezellig gesprek.

Kom lang op donderdagen en zaterdagen tussen 10.30 uur en 12.00 uur. Of stuur ons online een bericht.