Sfeervolle Burendag

Zaterdag 25 september 2021 was het Burendag. Met verschillende activiteiten in onze Buurttuin. Bekijk hieronder een fotoreportage.

Voor de kinderen was er tijdens de Burendag genoeg te doen. MET Heemskerk verzorgde de straatspelletjes.

De angst voor wormen werd snel overwonnen. Voor het maken van een wormenhotel moesten de kinderen zelf op zoek naar wormen. Judith Rotteveel begeleidde ze daarbij en vertelde wat het nut is van deze beestjes in de grond.

Er is genoeg te ontdekken in de tuin. De kinderen gingen op speurtocht en vonden aan de hand van een opdrachtenlijstje insecten, vlinders en plantjes.

Ruud van Zon weet de kinderen altijd weer te inspireren tot het maken van prachtige schilderijen.

Om volgend jaar een bloeiende bloemenstrook te hebben voor de vlinders en bijen, werden met veel enthousiasme nieuwe planten in de grond gezet.

Samen eten, met dank aan de sponsors Jumbo Heemskerk en Minu markt Heemskerk.